• EK PR/

Nya mattrender – nu inreder vi med mönster, naturmaterial och nya färgställningar

Den starka trenden att inreda med enfärgade mattor skiftar nu mot mönstrade mattor i olika färgställningar. Det säger Karin Forssell, Kategorichef för Mattor på Rusta, som även ser en ökad efterfrågan på mattor tillverkade i olika naturmaterial.

Den förändrade efterfrågan återspeglas redan i Rustas sortiment, och till hösten introduceras flertalet mattnyheter med nya mönster och färgställningar. Nyheterna återfinns i olika utföranden; både i klassisk rya, kort-luggad frissé samt i flatvävda mattor i sisallook – en tålig, lättskött och populär matta som kan användas både inom- och utomhus. ”Som komplement till dessa mattor utvecklar vi nu sortimentet av mattor tillverkade i naturmaterial som bomull och ull – material där vi tror att efterfrågan kommer att fortsätta växa” säger Kategorichef Karin Forssell.

Rusta är en av landets största återförsäljare av mattor. Trendriktighet, ett brett sortiment samt ett nära samarbete med leverantörerna är några av nycklarna bakom Rustas framgång enligt Karin Forssell. Huvuddelen av Rustas mattsortiment köps in i Europa, helt utan mellanhänder. Det nära samarbetet med leverantörerna ger, förutom prisfördelar, en bättre insyn i produktionen samtidigt som det underlättar arbetet i att ta fram egna, trendriktiga mönster som är exklusiva för Rusta.

I Rustas sortiment återfinns mattor för varje rum – stora som små, stilrena som mönstrade, praktiska som lyxiga! Välkommen att inspireras av hela vårt mattsortiment i något av våra 80 varuhus i Sverige, eller besök oss på www.rusta.com.

För mer information, vänligen kontakta Anna Lyckberg, Informationskoordinator Rusta AB.
Mejl: anna.lyckberg@rusta.com

För att komma till Rustas bildbank, logga in via följande länk:

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till bästa pris.