ORGNZD by Sweden inleder samarbete med EKPR & Kommunikation

Ett flexibelt och multifunktionellt hyllsystem av hög kvalitet till bra priser. Det är vad det nya svenska inredningsvarumärket ORGNZD by Sweden erbjuder – och väljer nu EKPR & Kommunikation som strategisk PR-partner.

Hyllsystemet och förvaringslösningarna är byggbara och skalbara, dvs de består av en mängd olika element som går att kombinera på olika vis beroende på behov, tillgänglig yta och smak. Det kan säljas i delar, dvs kunden plockar ihop sin egen kombination, eller som färdiga kombinationer.

ORGNZD by Sweden har en tydlig filosofi. Oberoende miljö, stort eller litet, hemma eller på jobbet, ska det erbjudas hållbara inredningslösningar anpassade för livet. Företaget ägs och drivs av Jens Backman och Jonas Ekholm, båda med ett gediget förflutet i möbelbranschen. Fokus ligger på hyllsystem och förvaring men i spåren av Covid 19 och det ökade behovet av hemarbete även små integreradearbetsstationer. Nu ansluter ORGNZD by Sweden till EKPR & Kommunikations breda varumärkesportfölj.

– ORGNZD by Sweden är inne i en spännande fas och är i full gång med att ta varumärket in i framtiden. Vi är stolta över att de har valt oss som partner och ser framemot en kreativ och strategisk varumärkesresa tillsammans med detta växandevarumärke, berättar Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

En tydlig röd tråd för alla ORGNZD by Swedens produkter är just formgivningen, gjord tillsammans med danska designstudion Hans Thyge & Co. Designstudion är sedan tidigare kända för sina projekt med ledande aktörer inom det skandinaviska möbelsegmentet, bland annat Andersen Furniture, Eilersen och Skagerak. Även leveranskedjan utgör en central roll hos ORGNZD by Sweden, därpartnerskap med certifierade underleverantörer hjälper att uppnå en hållbar produktion av hög kvalitet. Alla produkter packas i platta paket för en kostnadseffektiv och smidig process – från produktion, via lagerhylla, till slutlig leverans.

– ORGNZD by Sweden i ett läge där vi är i stort behov av att snabbt och effektivt nå ut till rätt kanaler för att skapa intresse och medvetenhet för varumärket. EKPR har ett gott rykte med sitt breda nätverk, långa erfarenhet och flera spännande varumärken som rimmar väl med vårt, säger Jens Backman, VD och ägare av ORGNZD by Sweden.

Vilka förväntningar har ni på samarbetet?

– Vi förväntar oss att kunskapen, kännedomen och intresset för ORGNZD by Sweden ska växa snabbt. Vi vill synas i rätt sammanhang och i rätt kanaler på ett relevant sätt. Här kan de olika produkterna och varumärkena som EKPR representerar hjälpa varandra att växa. Redan efter vår första pressträff hos EKPR är vi igång och diskuterar samarbeten med flera nya kunder.

För ytterligare information om PR-samarbetet och utlån av produkter, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

ORGNZD by Sweden är ett svenskt inredningsvarumärke som erbjuder funktionella förvaringslösningar och arbetsstationer med en genomgående skandinavisk estetik. Företaget, som ägs och drivs av Jens Backman, har en tydlig grundidé med fokus på bra, hållbar förvaring till bra pris, med en bred tillgänglighet både fysiskt, i butiker online och på sociala plattformar.