Quod lanserar två nya dofter

Under det gångna året har Quod fått ett fantastiskt mottagande. De exklusiva dofterna och den smarta designen på kärlen har blivit mycket uppskattade av såväl kunder som press. Quod finns idag representerade i ett flertal utvalda butiker från söder till norr.

I höst växer doftfamiljen med inte mindre är två nya ljus. Varma, orientaliska Banira Wood och uppfriskade Epic Eucalypt.

BOUQUET NO 5 – BANIRA WOOD

En sensuell och subtil doft med orientalisk karaktär. En varm och omslutande doft med vaniljblomma, mysk, ceder och sandelträ i basen. Ett blomstrande hjärta med jasmin och heliotrop som toppas av bergamott, päron och kardemumma. Galbanum balanserar vaniljens sötma, tillför lite bitterhet och gör doften lätt pudrig.

BOUQUET NO 6 – EPIC EUCALYPT

Låt dig förföras av denna underbart fräscha doft. Inte olikt känslan av en uppfriskande bris en varm dag. Den rena och kraftfulla doften av Eucalyptus ackompanjeras perfekt med sötman av ylang ylang och vanilj. Epic Eucalypt är med sin fräscha, träiga, men ändå rika karaktär enligt oss den ultimata badrumsdoften.

Banira Wood kommer i ett mycket vackert cremevitt kärl.

Kärlet till Epic Eucalypt bär givetvis den grågröna tonen av eucalyptus.

Ljusen kommer att finnas till försäljning från vecka 39 i utvalda butiker och på www.quod.se

Quod tillverkar lyxiga veganska doftljus av ekologiskt sojavax, och är ett svenskt doftmärke där hållbarhet, kvalitet och hantverk står i fokus. Alla delar av produktionen sker i Sverige – både ljus, kärl och kartong är genuint svenskt hantverk. Ljusmassan produceras av Candelize en liten fabrik utanför Stockholm och kärlen görs i Lidköpings porslinsfabrik. Vart och ett av de vackra keramikkärlen är helt unikt i sitt utseende, ett resultat av att de glaseras för hand. Kartongerna är tillverkade för hand av återvunnet svenskt papper. När ljuset brunnit ner passar kärlet perfekt som vas eller som ett vackert förvaringskärl.

För ytterligare information och varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com