• EK PR/

RANA presenterar årets Winter Edition - En italiensk pastafest av mustiga smaker

Det italienska familjeföretaget RANA lanserar nu årets Winter Edition som är en smakfull hyllning till höst- och vintersäsongen i Norden. RANA introducerar två nya smaker i säsong, Girasoli Chèvre & Örter och Brasato Ravioli.

Ge dig hän vintern med Girasoli Chèvre & Örter, som bjuder på en underbar smakkombination av len Chèvreost och aromatiska örter. Tillsammans skapar de en harmonisk blandning av krämiga smaker. Brasato Ravioli är en smakexplosion där mört långbakat kött och färska rotsaker kombineras med len mozzarella.

Det unika med RANAs Winter Edition är den tunna pastadegen, skapad av en unik blandning av vete, durumvete och färska ägg. Den tunna pastadegen ger utrymme till att fylla mycket generöst med fyllning. De nya smakerna och RANAs övriga sortiment är självklart fria från konserveringsmedel, konstgjorda smaker, färgämnen och palmolja.

RANAs Winter Edition erbjuder en fantastisk matupplevelse med snabb och enkel tillagning. På bara fyra minuter i sjudande saltat vatten kommer rätterna till liv. En skvätt olivolja eller en snabb sautering i smör ger dem det lilla extra. Förstärk din upplevelse med riven Parmigiano Reggiano och en nypa nymald peppar för en ljuvlig höst- och vintermåltid.

RANAs Winter Edition finns hos alla dagligvarukedjor, ICA, Coop, Hemköp och City Gross, till ett pris av cirka 45–48 SEK, perfekt för en härlig måltid för två.

För mer information och inspirerande recept, besök gärna www.giovannirana.se eller se bifogat material.

Om Pastificio Rana

År 1962 öppnade Pastificio Rana sina dörrar i San Giovanni Lupatoto, Verona. Detta markerar början på en resa där smak och kvalitet står i centrum. En resa grundad i tradition och drivs av innovation. Företaget grundades av Giovanni Rana och har i över 35 år drivits av dagens VD Gian Luca Rana, som har gjort koncernen till världsledande inom produktion och kommersialisering av färska livsmedelsprodukter (fylld och ofylld pasta, gnocchi, färdigmat och såser).

Från en liten italiensk familjefirma belägen i provinsen Verona har företaget stadigt vuxit över åren. Idag är Pastificio Rana närvarande i 67 länder, har åtta fabriker (fem i Italien, en i Belgien och två i USA) och fungerar som en stor familj bestående av cirka 3 500 personer som delar företagets värderingar.

Gian Luca Rana leder företaget med passion och fokus på innovation, internationalisering och människor samt med en blick mot framtiden. Rana satsar mycket på forskning och utveckling av nyheter och lägger stor vikt vid att välja de absolut bästa ingredienserna, med målet att erbjuda sina konsumenter produkter av högsta kvalitet och med unika smaker. Detta, tillsammans med passion och stor erfarenhet, har gjort Ranas produkter kända och uppskattade över hela världen.

Rana är en berättelse baserad på kärlek, respekt och passion för färsk pasta, som den stora Rana-familjen har spridit till matbord världen över med under sex årtionden med en ständigt ökande kundkrets.

För mer information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com