Return to Spring - en färgfylld mönsterkollektion av Chhatwal & Jonsson

Chhatwal & Jonsson är erkända för sina vackra textilkollektioner av mattor och kuddar i hög kvalitet, tillverkade med hantverksskicklighet i material valda med omsorg. Textilföretaget har i över ett årtionde tagit fram kollektioner i mönster- och färgval som står ut. Chhatwal & Jonssons SS22 kollektion välkomnar våren och sommaren med mönster och färger som skapar ett levande hem med personlighet, och gör ingen besviken.

- Efter en tid med en mer neutral färgskala är vi nu redo för att ta in mönster och färg till våra hem. Kulörer som piggar upp och välkomnar våren, säger Stig Jonsson, Creative Director Chhatwal & Jonsson.

Kollektionen har en färgbas i solgult, mossgrönt och himmelsblå. Geometriska och etniska mönster blandas med ”granny chic” inspirerande blommönster. Chhatwal & Jonsson bygger sina kollektioner på varaktighet. Därför tar företaget fram kollektioner som kompletterar varandra, liksom nyheterna för SS22.

- Nya kuddar mixas med gamla favoriter för en levande och dynamisk helhet. Det finns inga rätt eller fel. Flytta runt dina möbler, bind ihop rummet med en luggmatta i mjuk nyazeeländsk ull och addera kuddar som sticker ut. Nu har du en ny säsong i rummet, fortsätter Stig.

Kollektionen finns på www.chhatwal-jonsson.se samt hos utvalda återförsäljare i slutet av januari 2022.

Chhatwal & Jonsson är uppbyggt på tre tidlösa värden, äkthet, hållbarhet och skönhet. Vilka har förverkligats genom företagets satsning på långsiktig produktion, traditionellt och småskaligt hantverk och inte minst efter företagets motto ”perfektion i det unika”. Idag finns Chhatwal & Jonsson representerade i utvalda butiker i 25 länder världen över samt via www.chhatwal-jonsson.com

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com