Rowico Home öppnar showroom i Stockholm

Svenska möbeldesignföretaget Rowico Home fortsätter sin höga expansionstakt och öppnar showroom på anrika Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Under vintern startade Rowico Home egen e-handel och omsättningen är har ökat med 25% procent i Sverige, jämfört med samma period i fjol. Nu tar Halmstadsföretaget ytterligare kliv framåt och öppnar ett showroom i centrala Stockholm.

- Vi kan med glädje meddela att vi planerar att öppna ett showroom i Stockholm under maj månad, säger Rowico Homes VD Jessica Hammargren. ”Vi har under en tid letat efter en lokal med bra läge i Stockholm. När vi hittade denna fantastiska lokal med högklassig exponering mot en av Stockholms mest trafikerade adresser föll alla pusselbitar på plats.”

Den nya lokalen på drygt 170 kvm kommer fungera som en mötesplats för kundbesök, events och kontor. Det nya showroomet blir en viktig byggsten på Rowico Homes tillväxtresa framåt.

- Det medför att det blir lättare för oss att kunna möta våra återförsäljare som finns i mellan- och norra Sverige samt i utlandet. Vi ser fram emot att välkomna dem till en miljö som andas Rowicos Homes DNA, avslutar Jessica.

För mer information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com