Rowico Home välkomnar höstens möbelnyheter

Svenska Rowico Home släpper höstens produktnyheter för 2021. Möbelföretaget visar stolt upp sin senaste kollektion i stilren skandinavisk design med inslag av höstens mörkare toner i en produktkatalog fylld med inspiration.

En av de största trenderna inom inredning för 2021 är naturtrenden. De varma beigea och blonda naturtonerna som varit populära under våren och sommaren blandas nu upp med mörkare mer mustiga toner. Chokladbrun är en av höstens största trendfärger något som även Rowico Home tagit influenser ifrån.

- Bland höstens nyheter så har vi adderat möbler som kompletterar våra tidigare kollektioner och har ett nyhetsvärde. Vissa befintliga serier har utökats och andra har skapats för att passa ihop med en redan befintlig serie. Färgmässigt går höstens kollektion i svart, grått, beige och brunt. Brun är en naturfärg som vi inför denna höst har inspirerats av men vi har också flera serier sedan tidigare i just denna kulör. Den bruna tonen andas tidlöshet och elegans och blir ett fint komplement till våra skandinaviskt ljusa hem, berättar Jesper Bergendahl, Supply chain manager på Rowico Home.

En nyhet för hösten är stolen RODHAM, en välarbetad exklusiv stolserie tillverkad i ek som andas nordisk elegans med sin trendsäkra formgivning. Stolen finns i fyra naturnära kulörer, bland annat i brun ek med beige sits. RODHAM passar väldigt bra tillsammans med NAGANO matbord i brun ek som också är en nyhet för hösten 2021.

ROWICO HOME TÄNKER HÅLLBART

Trä är Rowico Homes viktigaste material, så FSC-certifierade* möbler har blivit deras signum när de utvecklar sina kollektioner. I höstens katalog visas två kollektioner av FSC®-certifierade soffor med tillhörande soffbord upp, SHELTON & NESS.

SHELTON är en modern 3-sitssoffa i exklusiv design, med hög sittkomfort och tillhörande soffbord. Träet på soffans frontpanel matchar bordsskivorna på de massiva soffborden på ett genomtänkt sätt.

NESS soffa har tillhörande soffbord i oljad alternativt vitpigmenterad ek. De har ett gediget hantverk med massiv tvådelad bordsskiva. Soffan finns i ett beige alternativt mörkgrått slitstarkt tyg.

Båda serierna är FSC-certifierade, soffborden har märkningen FSC-100% och soffan består av FSC Mix.

- Vi är väldigt glada att vi trots pågående pandemi kan visa upp så många fina höstnyheter och kan vara med och bidra till att skapa harmoniska och rogivande hem. Många människor i landet har arbetat hemifrån under lång tid och vårt tankesätt att skapa möbler som ska bidra till att öka kärleken för ditt hem är viktigare än någonsin. Så vi hoppas att vår kollektion som innehåller allt från nya stolar, matbord, förvaring och skrivbord ska göra just detta, likt namnet på vår inspirationskatalog - The love of home, säger Nina Hedberg, Marknadschef Rowico Home.

Från och med augusti 2021 är EKPR & Kommunikation Rowico Homes PR-partner. För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com