Royal Dream – en servis värdig en prinsessa

Sveriges ledande couturedesigner, Lars Wallin, har i samarbete med Fyrklövern låtit förverkliga en dröm, att skapa en sagolik porslinsservis värdig en prinsessa. Resultatet blev den drömlika servisen Royal Dream.

Wallins kreationer kan få vem som helst att känna sig som en prinsessa. Virvlande sidenband från hans glamorösa klänningar blev inspirationen till den exklusiva serviskollektionen Royal Dream. Med stor finess har de mjuka banden landat på det pärlemorskimrande vita porslinet. Dekoren är feminint sinnlig med snirklar i toner av sofistikerat grått. Bården i dyrbar platina omfamnar servisen och ger kunglig elegans.

Låt bordet blomstra med Royal Garden
För att ytterligare förhöja det sobra porslinet i Royal Dream har Lars Wallin designat de tre prunkande porslinsdelarna i Royal Garden, bestående av bröd- och kuverttallrik samt en nätt skål med lock. Dessa har prytts med klättrande luktärter i blek pastell och nordiska fjärilar mot mjukt lindblomsgrön tonad botten. Motiv som hämtade ur en förtrollad slottsträdgård, illustrerade av formgivaren Anna Handell. Till det stillsamma vita Royal Dream-sortimentet blir Royal Garden ett lekfullt komplement och tillsammans blir de bara ännu vackrare!

Porslinsservisen lanseras i januari 2017.

För och mer information och utlån kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │ E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.