Shell - en tidlös stengodsserie i organiska former

Hantverk, organiska former och levande glasyrer beskriver Fyrklöverns nya stengodskollektion Shell. I den naturvita, svagt krackelerade dekoren kan man ana toner av snäckskal och sand. Ingen servisdel är den andra lik, vilket gör dukningen personlig.

På tallrikar och fat finns ett svagt mönster som påminner om ringar på vatten, som skapats av keramiker för hand. Genom Shell möts gammal stengodstradition och modern formgivning i en hållbar stil som varar.

Utvalda delar som mugg, kanna, skål och mattallrik finns även med en handmålad gulddekor. Guldet ger värme och tillför det lilla extra när man vill skapa en dukning utöver det vanliga.

Shell är tillverkad i en av Portugals främsta stengodsfabriker med en produktion som gör så lite avtryck på miljön som möjligt. Leran och glasyrerna är giftfria och konsumtionen av vatten, el och gas vid tillverkningen övervakas noga. Fabriken har också ett vattenreningssystem som gör att vattnet i fabriken kan återanvändas. Överskottslera och trasiga produkter återvinns.

Servisen består av 11 delar och delarna utan guld kan användas i såväl mikrovågsugn som diskmaskin.

Stengodsserien Shell finns till försäljning från v.15 2021 på www.fyrklovern.se

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet är det som driver Fyrklövern när de utvecklar sina produkter. Fyrklövern har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom företaget.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com