Skandinavisk design präglad av den finska naturen

Bakom det finska möbelvarumärket BEdesign står systrana Bette och Cilla Eklund. BEdesign är ett ungt och innovativt företag som designar och tillverkar moderna och minimalistiska inredningsprodukter. Systrarna växte upp på en bondgård i Finland och där föddes deras stora passion för natur, djur och friluftsliv. Deras inspiration kommer från just naturen, råa material och geometriska former, vilket genomsyrar hela kollektionen. Varumärket grundades 2012 och Bette och Cilla har sedan dess designat produkter som sticker ut från mängden samtidigt som möblerna ska vara tidlösa.

Alla BEdesigns produkter är närproducerade och tillverkade i Finland av skickliga hantverkare. Bette och Cilla brinner för skapandet, allt från idé till färdig produkt och de är delaktiga i varje del av processen. Deras vision är att skapa ett ”wow” ögonblick för konsumenten.

Bokhyllan ”Deer” är en del av kollektionen och finns både i massiv ek och metall med luftiga hyllplan. Systrarna har inspirerats av skogarnas vilda rådjur och natur vid designen och framställningen av bokhyllan. Trähyllan tillverkas i en storlek och färg medan metallhyllan finns i både vit – och gråsvart färg samt två olika storlekar.

Priser:

bokhylla trä: 25 300 kr

bokhylla metall stor: 6 000 kr

bokhylla metall liten: 4 000 kr

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta: EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: cecilia@ekpr.com Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com