Skapa en magisk jul tillsammans med Fazers julvärld

Sedan starten 1891 har Fazer haft en passion för att skapa stunder av glädje. Nu adderar företaget ytterligare produkter till sin breda portfölj och bjuder in till Fazers julvärld. Inspireras av klassiker som Gröna kulor, Wienernougat och Karl Fazer-chokladkakor till nyheter som Avec, Marianne Dragéer och Dumle Caramel Cranberry. I sortimentet finns allt som behövs för att bygga en magisk julvärld.

– Redan nu finns ett gäng olika nyheter i butik som passar perfekt till kommande julpyssel eller julbak. Vi har till exempel våra goda Amerikanska linser som kommer i tre olika färger och som passar perfekt som dekoration till ditt chokladhus. Nu finns även våra Marianne-dragéer som med sin fina utformning påminner om vita pärlor och bidrar till en lyxigare känsla, säger Robert Engman, vd, Fazer Konfektyr i Sverige.

Nyheter i butik

Förutom Amerikanska linser och Marianne-dragéer presenterar Fazer ytterligare nyheter till butikshyllan. Pepparmintsmakande Avec-chokladdragéer, en klassiker även känd som franska pastiller, har en kärna av choklad som täcks av ett krispigt hölje. Pastillerna passar perfekt som dekoration till bakning.

Lakritsälskarna får sällskap av Lontoo Rae, en populär dragé som lakritsälskare gillat sedan 1957. Under färggranna och knapriga överdrag döljer sig läcker lakrits.

Dumle Caramel Cranberry Limited Edition är julens smaköverraskning. Under ett chokladöverdrag döljer sig en mjuk kola med smak av tranbär. Påsen sprider julstämning och räcker gott och väl till hela familjen. Chokladen i nyheterna, liksom hela Fazers chokladsortiment, är tillverkad av 100 % ansvarsfullt producerad kakao.

Fazer är mer än ett chokladhus och med sin breda portfölj kan hela familjen, stora som små, skapa en magisk julvärld. Låt dig inspireras av alla produkter i Fazers stora sortiment, där endast fantasin sätter stopp.

För mer information vänligen kontakta:

Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
iris.makitalo@fazer.com, 0735 94 84 54

För produktprover:

Linnea Dubois, EKPR & Kommunikation
linnea.dubois@ekpr.com, 0735 31 30 99

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Northern Magic. Made Real.