• EK PR/

Smyckesföretaget Linda Fiore väljer EKPR & Kommunikation som partner för att etablera sig på den svenska marknaden

Det svensk-amerikanska smyckesföretaget med grundaren och designern Linda Wente väljer EKPR & Kommunikation som PR-partner på den svenska marknaden, i syfte att etablera och växa sig starkare.

- Linda Fiore har vackra och eleganta smycken med stor potential. Vi är glada över att Linda Wente har vänt sig till oss och att vi nu får vara en del av hennes varumärkesresa. Vårt gemensamma mål är att etablera Linda Fiore som en självklar smyckesdestination, säger Linnea Dubois, Byråchef EKPR & Kommunikation.

Med en bakgrund som distributör av smycken i bland annat USA och sin starka kärlek till vackra unika smycken och färgade ädelstenar, gjorde att Linda valde att ta steget till att starta sitt eget smyckesföretag 2022.

- Det är en sådan ära att göra det jag älskar varje dag. Det är en fantastisk känsla att se människor bära mina smycken, det värmer något otroligt. Jag ser fram emot att växa på den svenska marknaden och ser nyfiket och hoppfullt på framtiden, säger Linda Wente, VD och Designer Linda Fiore.

Linda hämtar sin inspiration från den svenska naturen, blomster och Kaliforniens kust. Förutom sitt genuina intresse av smycken och design, har Linda en spännande bakgrund som marknadsföringschef på Ikea i USA och inom HR.

Linda Fiore är byggt på värden om att skapa hållbara smycken som är vackra, unika och som håller över tid. Idag erbjuder Linda Fiore ett brett urval av eleganta handgjorda smycken i återvunnet material. Allt tillverkas i en limiterad upplaga, för att inte slösa på material, men som alltid går att beställa igen. Linda Fiore finns att köpa via https://lindafiore.com/.

För ytterligare information, bokning av intervjuer samt utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com