SOFACOMPANY öppnar showroom i Göteborgs designmecka

Den 28 augusti slår SOFACOMPANY upp portarna till sitt nya showroom i centrala Göteborg. Lokalen som är på 230 kvm ligger på Kaserntorget 5. Området i Göteborg inhyser idag flera design- och livsstilsbutiker och har blivit en viktig inredningsdestination i landet.

- Vi tycker att vårt sortiment med soffor, möbler och inredning kompletterar det nuvarande utbudet i området perfekt, säger Fanny Larsson, Sales Manager för Sverige på Sofacompany. ”Vi vill inspirera våra kunder att våga mer med sin inredning. Dansk design för alla helt enkelt!”

Showroomet kommer hålla öppet sju dagar i veckan och kompletterar den ständigt öppna e-handeln genom att låta kunderna uppleva produkterna på plats och jämföra olika tyger och modeller med hög service och en inspirerande upplevelse i fokus. ”Att köpa soffa, som enligt oss är hjärtat i hemmet, ska vara mer än bara ett vanligt köp: det ska skapa en hel upplevelse från start till slut”.

SOFACOMPANYS affärsmodell utmanar den traditionella möbelindustrin med egen design, slopade mellanhänder och egen produktion. Det gör att de kan erbjuda designade möbler med bra priser direkt till slutkunden. Hållbarhetsarbetet är centralt i SOFACOMPANY. Koldioxidavtryck kompenseras för transporter i samarbete med Climate Partner och idag är företaget 100% koldioxidneutrala på transport. Flera modeller i sortimentet är framtagna med återvunna material. Den hållbara textilen Cura, tillverkad av 98% återvunna plastflaskor går att få på alla modeller och utvalda mattor är vävda av tygspill och en procentandel bambu. För varje såld produkt doneras träd till jordbrukare i Kenya och många fler gröna initiativ är aktiva och kommande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:www.ekprbildbank.com