Spana in 24 trendiga tapetnyheter hos Rusta

Sedan starten 1986 har Rusta sålt fler än 10 miljoner tapetrullar. Samarbete med etablerade designers och tillverkning i Europa gör att segmentet stadigt växer. Bara vårens tapetnyheter täcker in hela 24 nya mönster där de senaste trenderna tydligt är representerade.

Trendspanare världen över rapporterar att det just nu pågår ett skifte, från att tapetsera fondväggar till att tapetsera hela rum. Att tegeltapeten fortfarande är het har även Rusta sett prov på. Här är det främst färgskalan som skiftar trendmässigt över tid. Tapeter med frodiga naturteman fortsätter att växa. Och nyheter som fjärilsmönster, mörka tapeter och trenden att sätta golv på väggen flyttar också in i våra hem i vår. I övrigt gäller tapetfärgerna puderrosa och mintgrönt.

Här är ett urval att förgylla väggarna med, av Rustas 24 tapetnyheter:

1. Tapet Area Tegel Rustik
2. Tapet  Area Vildmark
3. Tapet  Area Träplank
4. Tapet  Area Vingslag

Vårens tapetnyheter präglas av naturen. Hårda naturmaterial som betong, tegel och trä med tydlig patina och avskavd färg samsas med romantiska mönster som Fjäril, Flora och Fauna, säger Rosanna Gandy, ansvarig inköpare av tapeter på Rusta.

Tapeterna produceras i Frankrike, Tyskland, England, Belgien och Polen och är enkla att sätta upp tack vare att de flesta är av non woven.

På rusta.com finns en instruktionsfilm samt tips på hur man tapetserar. Och hur man kombinerar ett urval av färger och tapeter för att få önskat resultat.

För mer information kontakta:

EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-667 22 06 | E-mail:  info@ekpr.com

Bilder finns på  www.ekprbildbank.com

RUSTA

På Rusta är det lätt att köpa heminrednings- och fritidsprodukter av god kvalitet till bästa pris. Alla kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. Sortimentet förnyas ständigt och anpassas efter trender och säsonger. Utöver kända internationella varumärken marknadsför vi också ett flertal egna märken.

Det första varuhuset öppnades 1986 av entreprenörerna Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell som fortfarande är företagets huvudägare. Båda med gedigen utbildning och bakgrund inom distribution, marknadsföring och detaljhandel. En lyckosam kombination som skapat det som idag är Rusta!