• EK PR/

Taktila kontraster och personliga mönster i Chhatwal & Jonssons AW22 kollektion

Textilföretaget Chhatwal & Jonssons höstkollektion är personlig och ombonad med en färgpalett inspirerad av 70 – talet. Rostiga toner, taktila ytor och mönster mjukar upp skandinavisk minimalism. Företaget adderar även tre av mattorna i kollektionen A Traceable Rug till sitt sortiment av spårbara mattor.

- Kollektionen för hösten och vintern 2022 har fått namnet ”A comfortable home”. Vi vill inspirera till att skapa en ombonad och personlig känsla i hemmet genom hållbara textilier i olika mönster, material och färger. Toner av rost, kastanjebrunt, ockragult och skogsgrönt dominerar i höstens färgpalett, säger Stig Jonsson Creative Director.

I kollektionen har företagets designer Stig fortsatt att leka med taktila ytor och mönster för att skapa intressanta kontraster och mönsterbilder.

- Genom att arbeta kreativt med materialen har vi skapat intressanta taktila kontraster, vilket ger ett spännande formspråk. Dessutom inger detta en känsla av lugn och sinnesro, perfekt för de kommande mörka månaderna, fortsätter Stig.

Höstkollektionens kampanjbilder är framtagna tillsammans med stylisten och set designern Saša Antic och fotade på Ruin Retreat i Saltsjö-boo, Stockholm.

- Jag har velat jobba med Chhatwal & Jonsson i många år. Nu äntligen fick vi ihop det! Chhatwal & Jonsson ville gå ifrån det traditionella, att man fotograferar i ett hem, så vi började titta på miljöer utomhus som skulle passa. Valet föll på Ruin Retreat som blev en fantastisk backdrop för alla textilier. Det blev organiskt där textilierna och alla dess färger verkligen kom till sin rätt, berättar Saša Antic.

Höstens kollektion finns till försäljning från den 15 augusti 2022 på www.chhatwal-jonsson.se samt hos utvalda återförsäljare.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com