Tavlan som räddar våra livsviktiga bin!

I samarbete med Naturskyddsföreningen sprider Kunskapstavlan® kunskapen om hur vi på bästa sätt kan hjälpa de utrotningshotade trädgårdsmästarna.

En stor del av våra vilda biarter i Sverige är på väg att försvinna. Gifter, matbrist, ett förändrat landskap och klimatförändringar hotar våra livsviktiga pollinatörer. Det kan få allvarliga konsekvenser för mänskligheten och den biologiska mångfalden. Vi är nämligen helt beroende av bin och andra insekters arbete.

– Vi tar nu det självklara steget att sprida kunskap om hållbarhet och miljö. Vi börjar med våra älskade och faktiskt livsviktiga bin. Genom tavlan ”Älskade bin” får man enkla och handfasta tips. Det är viktigt för oss att sprida kunskapen om vad man faktiskt själv kan göra, att vara konkreta och inspirera, berättar Jennie B Lindfors på Kunskapstavlan®

Tavlan ”Älskade bin” är ett samarbete mellan Kunskapstavlan® och Naturskyddsföreningen.  – Tack vare Naturskyddsföreningens experter har vi fått möjlighet att skapa en förlängning av deras viktiga arbete. Vi tar vidare deras mission in i hemmen och ger en naturlig påminnare om detta viktiga ämne. Vi är oerhört tacksamma för deras fina engagemang och hjälp, säger Jennie B Lindfors.

20 kr per såld tavla

När man köper ”Älskade bin” bidrar man direkt med 20 kr som oavkortat går tillbaka till Naturskyddsföreningen och deras viktiga arbete. De första hundra får även en fröpåse med en mix av viktiga blommor som bin, humlor och andra pollinatörer behöver för att överleva. Bara att plantera och låta växa!

Tavlan ÄLSKADE BIN

• Finns att köpa på www.kunskapstavlan.se

• Kommer i formatet 30x40cm

• Kostar 295 kr

Eko och Premium

Alla tavlor från Kunskapstavlan® signeras med ett handpräglat sigill vilket gör varje tavla unik. Tavlorna produceras på ett högkvalitativt 200 g/m2 respektive 300 g/m2 matt papper som både är åldersbeständigt samt miljömärkt med EU Ecolabel och FSC.

Historien om Kunskapstavlan®

Kunskapstavlan® grundades 2016 av vännerna och tidigare kollegorna Agneta Norlin och Jennie B Lindfors. – Vårt mål och mission är att skapa något mer än bara design och vacker konst. Att utmana den klassiska designen och skapa hållbar inredning. Genom Kunskapstavlan® får vi möjligheten att kombinera nytta med nöje, skapa design som förmedlar kunskap. Allt från livsviktig kunskap till bara intressant och spännande kunskap. För barnen, för honom och henne, för alla, säger Jennie B Lindfors.

För ytterligare information och varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com