• EK PR/

The Friendly Home tar in Washologi - ett nytt svenskt miljövänligt tvättmedel

Nu finns Washologi by Viktoria att köpa på The Friendly Home. Washologi är en ny svensk miljövänlig produktserie med tvättmedel, mjukmedel och linnevatten. Washologi erbjuder genomtänkta trovärdiga och personliga produkter baserade på sunda värderingar med hållbarhetstänk.

Inredningstrenden är stor i Sverige och dessutom vill allt fler tvätta miljövänligt med bra effekt. Grundtanken i Washologi är att belasta miljön så lite som möjligt och ta ansvar för vad som lämnas till kommande generation.

- Vi på Washologi vill att ”måstet” tvätta ska vara lite roligare och samtidigt kännas bra. Därför har vi tagit fram en produktserie med tvättmedel, mjukmedel och linnevatten som både är miljövänliga och snygga. Vi tycker att det ska vara enkelt att göra ett bra val. Helt enkelt lite vardagslyx, säger Viktoria Widengren, VD och grundare av Washologi by Viktoria.

Alla Washologis produkter är lokalproducerade, utan färgämnen och med skonsamma parfymer. De är effektiva och koncentrerade för att minska andelen vatten. Tvätten ska bli riktigt ren även från start lukt redan vid 30 grader. Produkterna tillverkas i Sverige för att transportsträckorna ska vara så korta som möjligt och göra minsta möjliga påverkan på miljön.

- Vi är jätteglada att vi har hittat Washologi och nu kan erbjuda våra kunder ett bra alternativ till traditionellt tvättmedel. Det känns extra angeläget eftersom det är ett nystartat svenskt företag då The Friendly Home har valt att arbeta med små producenter som månar om god kvalitet på sina produkter som är snälla mot vår miljö, säger Catharina och Mats Kallmert som är grundare av The Friendly Home.

Tvättmedlet finns i flytande vittvätt och kulörtvätt. Mjukmedel och linnevatten finns i tre dofter, lavendel, jasmin och bomullsblomma. Vid lansering finns även linnevatten med doft av mimosa. Förpackningen är av återvunnen plast och rekommenderat pris är 145 kr för 1 liter tvättmedel, 135 för 1 liter mjukmedel samt 135 kr för 1 liter linnevatten.

För mer information om Washologi: http://washologi.se pressbilder finner du på: http://www.ekprbildbank.com

The Friendly Homes affärsidé är att erbjuda marknaden miljövänliga produkter för hemmet. Vi har valt att samarbeta med mindre producenter som känner ansvar och månar om att ta fram produkter med hög kvalitet. Samtidigt gynnar vi på så sätt det småskaliga företagandet vilket vi ser som viktigt. Vi kommer kontinuerligt att utöka vårt sortiment med ytterligare miljövänliga produkter för hemmet.