• EK PR/

Tranquilo Kitchen presenterar Tranquilo Tao – en unik lergrill med karaktär

Tranquilo Kitchen, företaget som uppskattas för sina högkvalitativa produkter anpassade för matlagning utomhus, lanserar nu Tranquilo Tao. En serie handgjorda grillar tillverkade av lera och återvunnen plåt. Ett unikt hantverk som sker lokalt i thailändska byar med syftet att försörja närområdet.

”Tidigare var tao-grillar mycket vanliga i stora delar av Sydostasien. Idag ser man dem dock alltmer sällan och du behöver oftast söka dig ut på landsbygden för att finna dem. Det var vid en av mina resor till Thailand som jag först såg en tao-grill. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag kände direkt att jag ville tillverka en sådan på Tranquilo Kitchens sätt.” berättar Henrik Nilsson, grundaren av Tranquilo Kitchen.

Tranquilo Tao produceras endast i små serier som kan variera i både färg och mönster då plåten är av återanvända konservburkar och hinkar vilket ger grillarna sin specifika karaktär. Tranquilo Tao finns i två modeller; den större renodlade grillen Tranquilo Tao 38, samt den mindre varianten Tranquilo Tao 27 som även kan användas för wokning, stekning och frityr.

Rekommenderade cirkapriser:

• Tranquilo Tao 38: 1799 kr
  • Tranquilo Tao 27: 1499 kr
  • Wokpanna: 399 kr
  • Ställning: 399 kr

För och mer information och utlån kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │ E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Tranquilo Kitchen Equipment är ett svenskt företag som med inspiration tagen från världens alla hörn utvecklat en komplett serie med kvalitetsprodukter anpassade för matlagning utomhus. Företagets speciellt framtagna utekök samt dess tillhörande pannor, grytor och kastruller är anpassade för nordiskt klimat, i slitstarkt material och stilren design. Produkter som gör det möjligt att tillaga vad du vill, vart du vill och med vem du vill.