Udonly – exklusiva svenska livsstilsväskor

Sanna Bremmer, grundaren av Udonly började sin karriär som väskdesigner genom att designa en ekologisk skötväska. En skötväska som kanske inte såg ut som en traditionell sådan. Sanna utgick hon från en gammaldags postväska i läder och skapade något som var lika praktiskt som de traditionella varianterna men som var snygg, i härlig kvalitet och som dessutom kunde användas efter småbarnsåren, som t.ex. datorväska.

Väskan blev en succé och fick stor uppmärksamhet när den användes av både kändisar och kungligheter. Sannas brinnande intresse för entreprenörskap och småföretagande gjorde att hon efter succén med skötväskan valde att förverkliga en dröm om att helhjärtat satsa på att designa väskor.

Udonly presenterar nu sin första kollektion. En kollektion som består av tidlösa, slitstarka väskor som passar till dagens alla aktiviteter. Till väskorna väljer du accessoarer och får på så sätt din alldeles egna unika väska, och med det högkvalitativa oxskinnet blir patinan i skinnet bara vackrare och vackrare med åren.

För Sanna är kvaliteten på både materialet och på arbetsförhållandena där Udonly väskorna tillverkas A och O. Skinnet är ekologiskt garvat med vegetabiliska oljor. Och på fabriken i Kina där Udonlys väskor produceras är alla anställda utbildade väskmakare, ingen är under 20 år och ingen arbetar mer än åtta timmar per dag.

Under 2013 fortsätter arbetet med att stärka Udonly på den svenska marknaden men siktet är också inställt på de internationella marknaderna.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com