Upptäck Fyrklövens nya kollektion Salt i stengods!

Salt – designed by nature, är en rustik stengodsservis där varje del är unik. En tidlös kollektion som är inspirerad av havet, tillverkad av lera, formad av vatten och luft, skapad av eld och passion.

Servisen i nio delar är tillverkad i Portugal, en nation som är världskänd för sin långa tradition av stengods. Det finns inte en glasyr som är den andra lik, alla är skapade för hand. Glasyrerna skiftar i naturnära toner och skapar karaktär som ger personlighet till dukningen. I kollektionen ingår mat- och förrättstallrik, 4 skålar i olika storlekar, fat, mugg och kanna.

Bjud in vännerna till ett dukat bord präglat av naturnära toner, unika glasyrer, organiska former med inslag av trä! Salt har en enastående förmåga att passa in oavsett i vilket sammanhang den dukas upp - en servis som är lika vacker oavsett årstid.

I det nya årtiondet väljer vi i allt större grad produkter som tillverkats med omtanke för naturen. Unika och hållbara produkter som varar för livet. Stengods har används av människan i tusentals år och används i dag på såväl 3-stjärniga Michelinkrogar som av familjen på landet eller paret i stan.

Känslan att duka med Salt är som en stilla promenad vid havet, där vågorna sköljer upp på stranden, för att sedan dra sig tillbaka igen. Det är just den rörelsen som våra glasyrer avspeglar - likt ett avtryck från det salta, skummande vattnet och naturens anspråkslösa skönhet.

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com