Viking Beds i designsamarbete med Ingela Tanaka och Sophie Knapp

Viking Beds of Sweden har i samarbete med designduon Ingela Tanaka Rohnström och Sophie Knapp tagit fram en sänggavel med fokus på naturliga materialval och svensk hantverkstradition. Med inspiration hämtad från den traditionella svenska näverflätningen tillverkas sänggaveln av flätat naturläder som passar speciellt väl tillsammans med natursten och betong.

–  Vi har formgivit en sänggavel med moderna former för det designade hemmet som går hand i hand med Viking Beds passion för traditionella hantverksmetoder och naturliga material, berättar Ingela Tanaka Rohnström.

Inredningsstylisterna Ingela Tanaka Rohnström och Sophie Knapp är kreatörer med lång erfarenhet av designprojekt. Duon kommer i det fortsatta samarbetet med Viking Beds att ta fram fler produkter under kommande år.

Till gaveln kan säng väljas efter önskad komfort och prisklass.

Pris: 8995kr
Mått: B180cm
Material: Läder

För ytterligare information och utlån vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:     info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:           www.ekprbildbank.com

Viking Beds of Sweden är ett familjeföretag med tillverkning i småländska Landsbro som har levererat förstklassiga sängar under två generationer. Varje säng är ett resultat av sökandet efter den perfekta sömnen. Företaget lägger ner mycket tid och fokus på att utveckla sängmöbler med nya typer av material som kombineras med traditionellt hantverk, samt ligger i framkant när det gäller ny teknologi och modern design.