Watt&Veke SS16 – Stilfulla lampor med funktion

Lampor med funktion är senaste nyheten från Watt & Veke våren 2016.

Modellen Alice fungerar som ett bokstöd och lampa i ett och finns i både grön och vit marmor.  Det är en lättplacerad lampa som lyster upp en mörk bokhylla för att skapa stämning i ett rum.

Modellen Tracy fungerar som bricka och belysning. Ställ Tracy på hallbordet för förvaring av nycklar, plånbok eller läppstiftet. Eller varför inte på en plats på fönsterbrädan eller skrivbordet? Tracy kommer i tre olika utföranden: grön marmor med mässingsdetaljer, vit marmor med mässingsdetaljer eller helt i mässing.

Använd med en stor globformad glödlampa antingen i LED teknik eller med gammaldags glödtråd för stämningsfull effekt.

Priser:

Alice Marble: 1530 kr

Tracy Marble: 1645 kr

Tracy Brass: 1680 kr

Glödlampa: 198 kr

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

Watt&Veke är ett svenskt varumärke som säljer lampor och julbelysning. 1998 grundade Monika Lindström Watt&Veke med en ambition att designa lampor och levande ljus, stämningsbelysning oavsett ljuskälla. Namnet återspeglade verksamhetens inriktning. Idag jobbar man enbart med elektriska produkter, ljusen är sedan länge borta ur sortimentet. KB18 Företagsförädling AB är idag huvudägare i Watt& Veke.
Vackra adventsstjärnor i papp har blivit något av företagets signum. Med handgjorda papper av högsta kvalitet och handtryckta mönster utmärker sig stjärnorna från Watt&Veke litet extra.
Watt&Vekes produkter säljs genom inredningsbutiker, möbelaffärer och belysningsbutiker runt om i Sverige och utomlands. De största exportmarknaderna är Norge, Tyskland Schweiz och Ryssland.