Ylva Skarp – en internationell succé

Steget mellan bokstäver och konst är inte så långt som man först kan tro, när Ylva Skarp skriver förhand skapas fantastiska mönster. Mönstren placeras på tavlor, textilier, kuddar, pappersprodukter och möblersom i sin tur skapar alldeles unika inredningsdetaljer. Inga material är främmande och Ylva Skarp experimenterar gärna. Skriften är dock ständigt närvarande i hennes skapande och formgivning.

Allt sedan starten 2009 har företaget Ylva Skarp inte bara blivit en nationell utan även en internationell
succé. Och intresset för produkterna bara ökar! Ylva Skarp uppmärksammas ofta i de bästa inredningsbloggarna både inom och utanför Sverige och varje dag skickas produkter från Ylvas Skarps webshop till kunder runt om i världen.

Efter studier i kalligrafi vid Roehampton Institute i London arbetade Ylva under flera år som skönskrivare men 2010 valde hon att utöka sitt sortiment och satsa på produkter av egen design.  Ylva Skarps kollektioner produceras i Sverige, främst i Dalarna och kombinerar ett nyskapande formspråk med traditionellt hantverk. Under 2013 presenterar Ylva Skarp ett flertal spännande produkter och samarbeten.

Högupplösta bilder www.ekprbildbank.com

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06│E-mail: info@ekpr.com