Zone Denmark väljer EKPR & Kommunikation som ny PR-partner

Den ledande danska tillverkaren av stilren och funktionell inredningsdesign Zone Denmark väljer nu EKPR & Kommunikation som sin nya PR-partner i Sverige. Samarbetet syftar till att stärka Zone Denmarks varumärkesposition och öka synligheten på den svenska marknaden.

Zone Denmark är kända för deras moderna och funktionella design som tilltalar stilmedvetna konsumenter. Med produkter som kombinerar estetik och funktionalitet, erbjuder de allt från badrumsaccessoarer till köksartiklar och heminredning.

Företaget har etablerat sig som en stark aktör inom skandinavisk design och har fått flera internationella utmärkelser för sina innovativa produkter.

- Vi är mycket glada över att samarbeta med EKPR & Kommunikation. Med deras breda erfarenhet och djupa förståelse för livsstils- och inredningsbranschen, är vi övertygade om att de är rätt partner för att hjälpa oss att nå ut till vår målgrupp och vidareutveckla vårt varumärke, säger Mette Østergaard Gudiksen Head of PR & Social Media på Zone Denmark.

EKPR & Kommunikation har lång erfarenhet av att arbeta med kunder inom design, mode och livsstil och kommer att ansvara för att driva Zone Denmarks PR-strategi och medieaktiviteter.

- Vi är hedrade att få arbeta med Zone Denmark och ser fram emot att få bidra till deras fortsatta framgång på den nordiska marknaden. Produkterna är både innovativa och tidlösa och vi ser stor potential i att ytterligare lyfta fram deras unika design för en bredare publik, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

Tillsammans med Zone Denmarks team kommer EKPR & Kommunikation att fokusera på att skapa starka relationer med media och Influencers samt utveckla kreativa kampanjer för att stärka varumärkets närvaro på marknaden.

För mer information och produktutlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Madeleine Ek Brentmar