Val 2022: Ebba Busch i Ekots lördagsintervju 23/4

Report this content

Lördagen den 23 april frågas Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch ut i Ekots Lördagsintervju av Henrik Torehammar. NATO, budgetveckan och upploppen under påskhelgen bland de ämnen som lyfts i denna tredje intervju i en serie program där alla partiledare utfrågas.

Ebba Busch, (Fotograf: Pontus Lundahl/TT)

Kriget i Ukraina har inte bara fört in frågan om ett Nato-medlemskap i den svenska politiken; det präglar även budgetveckan med osäkra prognoser och priser som rusar. Hör Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch i Ekots lördagsintervju om Nato-frågan,  vad hon menar med att det blivit "för dyrt att vara svensk" och vilka slutsatser hon drar av upploppen under påskhelgen.

Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch är den tredje i en serie partiledarintervjuer i Ekots lördagsintervju under våren. Tidigare intervjuer finns här: https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju

Intervjun sänds i P1 lördagen den 23 april klockan 12:55 men publiceras digitalt via appen Sveriges Radio Play och Sveriges Radios webb lördag morgon kl 06.

Programledare: Henrik Torehammar
Producent: Anna Pandolfi

Pressbild: Henrik Torehammar (Fotograf: Mattias Ahlm/Sveriges Radio)

Presskontakt: Claes Bertilson, presschef, 070-327 7807 eller claes.bertilson@sverigesradio.se