3000 kvm hemelektronik öppnar i Helsingborg

– Stort intresse från arbetssökande inför öppning av Elgiganten Megastore

I övermorgon öppnar Elgiganten upp cirka 3000 kvm hemelektronik för Helsingborgarna. Elgiganten Megastore vid Väla slår upp portarna fredag kl. 07.00 och har öppet fram till kl. 22.00. Inför öppningen har intresset varit stort och över 500 jobbansökningar har kommit in. I ett första steg har Elgiganten anställt 10 nya medarbetare och ytterligare rekrytering till det nya varuhuset är att vänta

Elgiganten Megastore i Helsingborg är nästan 2 gånger så stort som det tidigare varuhuset och har nu 55 medarbetare, och ytterligare rekrytering finns i planerna. Inför invigningen imorgon har Elgiganten anställt 10 nya medarbetare som alla har fått utbildning inom olika produktområden.

– Shoppingupplevelsen hos Elgiganten ska definieras av hög kvalitet, låga priser och extremt kunnig personal. Våra medarbetare är det viktigaste vi har och därför satsar vi väldigt mycket på utbildning och kontinuerlig vidareutbildning av vår personal. Vi hoppas verkligen att alla Helsingborgare ska känna sig väl omhändertagna när de besöker oss, säger Jonas Wåhlander, varuhuschef Elgiganten Megastore Helsingborg.

I Elgiganten Megastore kommer kunderna bland annat att kunna ta del av Elgigantens utökade supportkoncept, där kunder kan få hjälp med alla sorters IT-frågor - till och med gällande produkter som inte är köpta hos Elgiganten. Andra nyheter i varuhuset är BOSE HIFI-rum, köksutställning och Apple Shop-in-shop.

– Elgiganten har arbetat med samma framgångsrecept i nära 15 år – hög kvalitet och lågt pris och Elgiganten Megastore är en viktig del i vår framtida utveckling. Under premiärhelgen kommer vi dock fira lite extra och kommer att erbjuda våra kunder häpnadsväckande låga priser på många välkända märken, säger Eddie Hernandez, marknadschef Elgiganten.

Elgiganten Megastore Helsingborg öppnar i övermorgon fredag kl. 07.00 och stänger kl. 22.00.

För ytterligare information:

Eddie Hernandez, presskontakt Elgiganten, mobil: 070-359 36 36

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och tredje största detaljhandelsföretaget inom sällanköpsvaror. Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår omsatte räkenskapsåret 2008/09 18,3 miljarder NOK med ett resultat på 701 miljoner NOK. I Norden finns totalt 258 varuhus och ca 6000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 1600 medarbetare och 68 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com

Taggar: