Elgiganten utökar sitt datorsortiment med 11 nya modeller från DELL

Elgiganten stärker sitt sortiment av datorer med elva nya modeller från DELL. Det nya sortimentet kommer att finnas i varuhusen från och med vecka 9 och innefattar tillverkarens senaste speldatorer och avancerade XPS-modeller. Intresserade kunder får nu också möjligheten att testa datorerna tillsammans med utbildad personal innan köp.

– DELLs datorer är mycket populära, och efterfrågan av detta varumärke bara ökar. De nya modellerna kompletterar vårt övriga sortiment och ligger helt i linje med vår affärsidé att alltid erbjuda den senaste tekniken till pressade priser. Vi försöker alltid ligga i framkant när det gäller den senaste utvecklingen, säger Anders Nilsen, vd Elgiganten.

För spelintresserade kommer DELLs senaste speldator med Intel Core i 7 processor att finnas tillgänglig från och med vecka 9. Det nya sortimentet kommer även att uppdateras med datorer från den populära Inspirion-serien samt DELLs mest avancerade modeller från XPS-serien.

– Datoranvändandet har ökat explosionsartat de senaste åren och datorerna är inte längre endast förpassade till kontoret. Vi ser en väldig förändring i användandet av datorer och den marknadsförändringen måste vi svara på. Vi måste ständigt uppdatera vår kunskap och vårt utbud för att kunna möta en växande efterfrågan av både avancerade och nischade datorer, säger Eddie Hernandez, Produktansvarig Dator Elgiganten

– Vi är mycket glada för samarbetet med Elgiganten och ser fram emot att våra gemensamma kunder nu får tillgång till ett stort urval av våra produkter, säger Mats Jentzen, Marknadschef Dell AB.