Flera tusen kunder när Elgiganten Megastore Helsingborg öppnade idag

Kl. 07.00 i morse öppnade Elgiganten Megastore Helsingborg och redan kl. 06.00 stod flera hundra entusiastiska Helsingborgare i kö. Första kunden kom redan kl. 04.30 och enligt varuhuschef Jonas Wåhlander uppskattas fram till och med kl. 12.00 cirka 6000 kunder ha besökt varuhuset.

Det var ett stort intresse när Elgiganten Megastore i Helsingborg öppnade idag och fram till och med kl. 12.00 uppskattas 6000 kunder att ha besökt varuhuset. För att fira premiärhelgen har nyfikna kunder kunnat ta del av erbjudanden på en mängd kända varumärken och produkter. Mellan kl. 07.00 och 12.00 idag har över 9000 produkter sålts.

– Det är fantastiskt att se så många människor nu när vi äntligen har fått slå upp portarna och vi hoppas att alla besökare är nöjda med vår utveckling och expansion av varuhuset. Vi kommer att ha fantastiska erbjudanden hela helgen och har bullat upp rejält med produkter, säger Jonas Wåhlander, varuhuschef Elgiganten Megastore Helsingborg.

Under premiärhelgen har Elgiganten Megastore extra långa öppettider. Idag fredag stänger varuhuset kl. 22.00. På lördag och söndag öppnar varuhuset 09.00 och stänger 18.00.

För ytterligare information:

Eddie Hernandez, presskontakt Elgiganten, mobil: 070-359 36 36

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och tredje största detaljhandelsföretaget inom sällanköpsvaror. Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår omsatte räkenskapsåret 2008/09 18,3 miljarder NOK med ett resultat på 701 miljoner NOK. I Norden finns totalt 258 varuhus och ca 6000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 1600 medarbetare och 68 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com