John Cleese handlar billigt hos Elgiganten

Imorgon rullar Elgiganten ut sin jubileumskampanj för att fira 15 år på den svenska marknaden. Den här gången får Dogge Doggelito, som tidigare har varit en kär karaktär i Elgigantens reklam, sätta sig på avbytarbänken då humorstjärnan John Cleese gör premiär som reklamansikte för marknadsledaren.

- För vår del handlar det om en stor kampanj i höst där vi inte bara kommer fortsätta pressa priserna utan också firar 15 framgångsrika år på den svenska marknaden. Vi är oerhört glada över samarbetet med John Cleese och vi hoppas att våra kunder ska uppskatta det ”nya” ansiktet. John är en väldigt uppskattad skådespelare och komiker, inte minst i Sverige, säger Mattias Håkansson, marknadschef Elgiganten. John Cleese har gjort ett antal nya reklamfilmer tillsammans med Elgiganten och filmerna baseras på Johns privatliv. Bakgrunden är att John nyligen genomgått en kostsam skilsmässa där han fick dela med sig av en stor summa pengar. Som tittarna kommer att få se är temat för reklamfilmerna – ”Thank God for Elgiganten” eller tacka gud för Elgiganten, där John kan köpa nya saker till hemmet till väldigt låga priser. – Vi har arbetat hårt i 15 år för att komma dit vi är och nu tycker vi att det är dags att fira. Våra jubileumserbjudanden kommer att vara helt sanslösa under hösten. Vi kan kalla det ett litet tack till våra kunder som är källan till all vår framgång, säger Mattias Håkansson. Filmerna kommer att synas i svensk TV från och med onsdag den 23 september. Reklamfilmerna ingår i Elgigantens stora 15-årsfirande och kommer kontinuerligt annonsera Elgigantens jubileumserbjudanden.

Taggar: