PLAY från Made in Sweden turnerar på Elgigantens varuhus i vår

I samarbete med TV-programmet Made In Sweden, introducerar Elgiganten ett av årets stora comebacker: tjejpopbandet PLAY. Gruppen kommer att framträda med sin nya singel ”Famous” och signera skivor i utvalda varuhus runt om i landet. Detta är första gången som Elgiganten gör en liknande satsning på en enskild produktion.

-Vi ser fram emot en spännande vår tillsammans med PLAY och Made in Sweden. För vår del är det naturligtvis kul att få vara med och följa dessa talangfulla tjejers resa. Efter ett intensivt och framgångsrikt år vill vi erbjuda våra kunder någonting utöver det vanliga i varuhuset. Vad är bättre än bra musik och möjlighet att träffa sina idoler, säger Eddie Hernandez, marknadschef på Elgiganten. PLAY kommer att uppträda och signera sin nya singel “Famous” i följande varuhus i Stockholmsområdet: 8/2 Sickla kl 17.00 9/2 Kungens Kurva kl 17.00 10/2 Barkarby kl 17.00 11/2 Häggvik kl 17.00 13/2 Kungsgatan kl 15.00 (Fler signeringstillfällen runt om i Sverige uppdateras löpande på Elgiganten.se) Om PLAY Efter ett flerårigt uppehåll återvänder nu tjejerna från bandet PLAY till musikvärlden. PLAY har redan sålt guld i USA och bildades 2001 av Laila Bagge. PLAY har tidigare turnerat med Beyoncé, Aaron Carter och legat på TRLs topplista. Bandet består av de två orginalmedlemmarna från 2001: Anaïs Lameche och Fanny Hemlin, samt det nya tillskottet Sanne Karlsson. För ytterligare information: Eddie Hernandez, presskontakt Elgiganten, mobil: 070-359 36 36 Emilie Rosenblad, PR-ansvarig på BonnierAmigo, mobil: 070-766 50 92 Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedja inom hemelektronik och vitvaror och tredje största detaljhandelsföretaget inom sällanköpsvaror. Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår omsatte räkenskapsåret 2007/08 17,6 miljarder NOK med ett resultat på 1,0 miljarder NOK. I Norden finns totalt 233 varuhus och ca 6000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 1600 medarbetare och 68 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com