Uppgraderingen har startat i Jönköping

Snart öppnar det nya varuhuskonceptet Elgiganten Megastore i Jönköping. Detta innebär att PC Citys och Elgigantens varuhus slås samman och blir en helt ny Elgiganten Megastore. Elgiganten Jönköping blir det senaste i raden av varuhus som uppgraderas till konceptet Elgiganten Megastore.

– Våra kunder vill bli inspirerade när de handlar i våra varuhus. Konceptet Elgiganten Megastore är utformat för att erbjuda den mångfald som finns på internet, tillsammans med den kunskap och service som finns i ett varuhus. Fler varuhus runt om i Sverige kommer att uppgraderas till Megastore, säger Anders Nilsen, vd Elgiganten

Under tiden som det nya gemensamma varuhuset konstrueras kommer PC Citys varuhus i Jönköping att hållas stängt för att förbereda flytten till de nya lokalerna. PC City kommer att stängas i början av mars 2009, men fram till dess kommer delar av lagret säljas ut till fördelaktiga priser.

– Under ombyggnadsperioden kommer det vara lite stökigt i varuhuset, men det hoppas vi att våra gamla och nya kunder har överseende med. När vi är klara kommer vi att kunna erbjuda det modernaste hemelektronikvaruhuset i hela Småland, säger Peter Karlsson, varuhuschef Elgiganten Jönköping.

PC Citys personal kommer att övergå till Elgiganten Megastore och bidra med sin speciallistkompetens inom datorområdet. Projektet kommer inte att innebära några personalneddragningar och Elgiganten Megastore tar även över all support och reklamationsansvar från kunder som tidigare har handlat produkter hos PC City.