Elbilsvaruhuset topprekryterar från Sveriges största solcellsbolag och fortsätter växa på batterilagringsmarknaden

Report this content

Elbilsvaruhuset, en ledande aktör på den svenska elbilsmarknaden, fortsätter sin tillväxtresa genom att välkomna Niclas Ullbrand som ny Partner Sales Manager. Niclas kommer från en av Sveriges största solcellsaktörer, där han har utvecklat en djupgående kunskap inom el, laddinfrastruktur och batterilagring. Med honom ombord stärker Elbilsvaruhuset sin position och förbereder sig för att ta nästa steg inom batterilagringsmarknaden.

Sedan starten har Elbilsvaruhuset vuxit exponentiellt och etablerat sig på marknaden för både privat och offentlig laddinfrastruktur. Nu växlar företaget upp och tar ett starkare grepp om marknaden för batterilagring i och med rekryteringen av Niclas Ullbrand.

“Jag är en driven person som alltid har varit intresserad av hållbara lösningar och innovation. Elbilsvaruhusets vision om att främja elektrisk mobilitet och göra laddinfrastrukturen tillgänglig för fler lockade mig, tillsammans med att få bygga vidare på framgångssagan,” säger Niclas Ullbrand.

Niclas har en gedigen bakgrund inom försäljning och affärsutveckling samt ett stort tekniskt intresse. Han ser fram emot att utveckla långsiktiga relationer och skapa maximalt värde för företagets partners och kunder. I sin nya roll kommer han att fokusera på att stärka partnerskap och expandera inom batterilagring och andra affärsområden.

När Niclas reflekterar över sin första tid på Elbilsvaruhuset uttrycker han sin uppskattning för det engagerade teamet och organisationens framåtsträvande ambitioner:

“Det har varit intensivt och lärorikt. Teamet är fantastiskt, och det känns otroligt inspirerande att få vara en del av en organisation som driver den gröna omställningen framåt från grunden med laserfokus och kundresa som ledord.”

Filip Sernhede, VD på Elbilsvaruhuset, uttrycker sin entusiasm för rekryteringen: "Vi är glada att välkomna Niclas till vårt team. Hans erfarenhet och kunskap kommer att vara avgörande när vi fortsätter vår expansion, särskilt inom den snabbt växande marknaden för batterilagring. Vi ser fram emot att nå nya höjder tillsammans och fortsätta driva den gröna omställningen framåt."

Med Niclas vid rodret inom partnerförsäljning är Elbilsvaruhuset redo att navigera i marknaden för batterilagring, och hjälpa kunder över hela landet hitta smarta lösningar.

Vill du lära dig mer om batterilagring? Följ någon av följande länkar:

För dig som är intresserad av att få en kostnadsfri offert på batterilagring, gå via nedanstående länk:

Hugo Flygare
Brand Manager
hugo@elbilsvaruhuset.se

Vi gör det enkelt att ställa om till eldrift oavsett behov. Elbilsladdare för hemmet, företaget, bostadsrättsföreningen eller parkeringarna. Med Sveriges bredaste utbud av laddboxar och installationer i hela Sverige, hjälper vi er att få laddare på plats enkelt, smidigt och prisvärt.

Taggar:

Snabbfakta

Elbilsvaruhuset har rekryterat Niclas Ullbrand som ny Partner Sales Manager. Niclas, med lång erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling, ser fram emot att bidra till företagets framgångar inom laddinfrastruktur och batterilagring. Han betonar sitt intresse för hållbara lösningar och uttrycker entusiasm för att bygga långsiktiga partnerskap och maximera värdet för kunder och partners. Elbilsvaruhusets VD, Filip Sernhede, ser Niclas som en viktig nyckelspelare för att stärka partnerskap och driva utvecklingen av företagets snabbt växande affärsområden inom den gröna omställningen.