Delårsrapport jan-mars 2006

STARK TILLVÄXT OCH ÖKAD LÖNSAMHET

• Försäljningen ökade med 40 procent. • Resultat efter finansiella poster uppgick till 5,1 MSEK, en förbättring med 4,3 MSEK. • Expresslogistik har mer än fördubblat antalet expedierade order • Notering på Nya Marknaden den 4 maj. JANUARI – MARS 2006 • Nettoomsättningen uppgick till 256,7 MSEK (183,0), en ökning med 40 procent. • Rörelseresultatet uppgick till 5,4 MSEK (1,2). • Resultat efter finansiella poster uppgick till 5,1 MSEK (0,8). • Resultat efter skatt uppgick till 3,6 MSEK (0,6). • Resultat per aktie uppgick till 0,80 SEK (0,13). • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 6,9 MSEK (8,4). • Eget kapital uppgick till 129,0 MSEK (104,3). • Eget kapital per aktie uppgick till 28,27 SEK (23,59). • E-handelssajten www.antilop.se lanserades i februari. • Fackhandelskedjan DITT bestående av 17 butiker har anslutit sig till RingUp. HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG • Electra Gruppens aktier noterades den 4 maj på Nya Marknaden. • Nyemissionen vid noteringen tillförde Bolaget cirka 26,0 MSEK efter kostnader.