Aldrig mer handdisk med Electrolux nya diskmaskin RealLife

Electrolux nya diskmaskin RealLife är anpassad till ditt liv och dina vanor. RealLife klarar all typ av disk – från de största, smutsigaste pannorna till ömtåliga kristallglas. Oavsett hur du ställer in disken, och hur mycket du stoppar in, blir resultatet alltid skinande rent.

På utsidan är RealLife-diskmaskinen en diskmaskin i standardstorlek men på insidan är den allt annat än standard. XXL-tuben erbjuder 10 liter mer utrymme än en vanlig diskmaskin och de flexibla korgarna gör det enkelt att diska stora kastruller, höga glas och breda uppläggningsfat. Diskmaskinen har plats för femton kuvert. Inklusive förrätt och dessert.

"Trots att många har diskmaskin hemma så diskar de fortfarande mycket för hand. Det är slöseri med tid, energi och vatten”, säger Johan Petterson, Nordic Category Manager på Electrolux. ”Förutom att RealLife givetvis ser till att allt du brukar diska i diskmaskinen blir rent på ett energieffektivt sätt så tar den dessutom hand om allt som vanligen handdiskas: vinglas, kockknivar, stora tallrikar, grillgaller, ugnsplåtar och kastruller. Tack vare flera unika funktioner hjälper vi konsumenten att sluta handdiska. Det är ju trots allt därför man köper en diskmaskin.”

Diska allt med RealLife
FlexiSpray-armen med dubbel rotation ger en bättre spridning av vattnet jämfört med en vanlig sprayarm, och garanterar ett perfekt diskresultat oavsett vad du stoppar in i diskmaskinen. SoftGrip håller dina finaste champagneglas på plats och SoftSpikes ger dem en varsam och stabil hantering. Med den smarta besticklådan finns extra utrymme för stora köksredskap och espressokoppar, och tack vare att lådan är löstagbar kan du ta den direkt till kökslådan så att urplockningen blir enklare. Besticklådan har även en speciell hållare för dina köksknivar som ser till att de ligger stadigt och behåller sin skärpa.

Energisnål men kraftfull rengöring
RealLife ger dig perfekt resultat på mest effektiva sätt. 11 liter vatten per disk är allt som behövs, och med Energysaver-programmet sparar du 25% energi. Det är goda nyheter både för elräkningen och för miljön. En autosensor känner av hur smutsig disken är och väljer därefter lämpligt program, för att minimera energi-, vatten- och programtiden. Electrolux RealLife är extremt energisnål med energiklass A+++ och den har en unik ljudnivå på 39 dB vid drift. Det gör den till den tystaste i sitt slag på marknaden.

Electrolux nya diskmaskin RealLife finns i butik från och med våren 2014, till det rekommenderade priset 11 595-12 595 kr.

För mer information och bildmaterial, kontakta PR-ansvarig Emelie Simonsbacka: emelie.simonsbacka@electrolux.se, 073-325 11 06

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner. Utvecklingen bygger på konsumentinsikt och sker i nära samarbete med professionella användare. Vi erbjuder innovativa lösningar för hem och företag, med omsorgsfullt designade produkter såsom kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditioneringar, dammsugare och småapparater. Under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire och Electrolux Grand Cuisine säljs fler än 50 miljoner produkter årligen till kunder i över 150 länder. Under 2013 hade Electrolux en omsättning på 109 miljarder kronor och cirka 61 000 anställda. För mer information besök www.electrolux.com/press och newsroom.electrolux.com/se.