Datum för finansiella rapporter från Electrolux 2013

Finansiell rapportering och årsstämma 2013.

1 februari Bokslutsrapport för 2012

25 april Delårsrapport januari – mars

19 juli Delårsrapport januari – juni

25 oktober Delårsrapport januari – september

Årsstämma hålls den 26 mars.

För mer information kontakta Investor Relations och Finansiell Information på 08-738 60 03 eller Electrolux Pressjour, 08-657 65 07.

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning. Konsumenter köper 40 miljoner Electroluxprodukter i 150 länder varje år. Företaget fokuserar på att, baserat på bred och djup konsumentinsikt, ta fram innovativa lösningar designade med omtanke om användaren och som möter konsumenters och professionella användares behov. I Electrolux produktsortiment ingår kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditionering och småapparater så som dammsugare under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Eureka och Frigidaire. Under 2011 hade Electrolux en omsättning på 102 miljarder kronor och 58 000 anställda. För mer information besök www.electrolux.com/press och www.electrolux.com/news.