Electrolux lanserar sin mest skonsamma tvättserie någonsin

Nu kan du tvätta och torka dina allra känsligaste plagg enkelt och bekvämt i ditt eget hem. Electrolux nya serie tvättmaskiner och torktumlare, Inspiration, tar hand om dina plagg på ett skonsamt och energieffektvt sätt.

Electrolux har 90 års erfarenhet av att utveckla professionella tvättprodukter för exempelvis hotellkedjor och tvätterier. Den professionella kunskapen har man applicerat när man utvecklat den nya serien tvättmaskiner och torktumlare för hemmet.

Fräscha upp dina kläder med ånga
Tack vare den nya Steam System-tekniken, kan dina kläder bli som nya igen, utan att du behöver tvätta dem. Med hjälp av ånga avlägsnas dålig lukt och dina kläder fräschas upp och slätas ut, så att du sparar in på strykning och kemtvätt. Ånga binder lukter, vilket är perfekt för exempelvis kappor och kavajer som behöver nytt liv.
Steam System-maskinen är den enda på marknaden certifierad med Woolmark Gold, en märkning som garanterar att du kan tvätta ömtåliga plagg som vanligtvis kräver handtvätt, såsom siden och ylle, utan att de förlorar passformen.

Anpassat efter dina behov
Alla tvättmaskiner i Inspiration-serien har inbyggd mängdautomatik som som anpassar tid, energi och vattenförbrukning till mängden tvätt, för att göra tvättandet så energieffektivt som möjligt. Om du har ont om tid erbjuder Time Managerfunktionen möjligheten att välja ifall du vill att din tvätt ska bli klar snabbare.

Skonsam och energieffektiv torkning
Den nya Eco Care-torktumlaren är en av marknadens mest effektiva, och är skonsam mot miljön samtidigt som den varsamt torkar dina känsligaste plagg. De flesta torktumlarna i Inspiration-serien är Woolmark Gold-certifierade, vilket innebär att även plagg som klassas som handtvätt kan torkas med det skonsamma programmet. Electrolux är den enda leverantören som har torktumlare med Woolmark Gold-certifiering.Torktumlaren är 50 procent mer energieffektiv än A-klassen, och återanvänder värmen för maximal effekt. Den stannar automatiskt när kläderna är torra vilket spar både kläder och energi.

Innovativ och genomtänkt design
Med hjälp av en snygg och intuitiv LCD-display manövrerar du de olika programmen på ett enkelt sätt. Display-systemet är detsamma för alla produkter i serien för att vara så smidigt som möjligt. Med hjälp av funktionen ”my favourite plus” registrerar maskinen de mest frekvent använda tvättprogrammen, så att du lätt kommer åt dem med en enkel knapptryckning. Både tvättmaskin och torktumlare har en innovativ design som gör att de matchar varandra även på utsidan.

För mer information om produkterna, vänligen se www.electrolux.se
För högupplösta bilder, kontakta Gabriella Picano, gabriella.picano@electrolux.se, 0722-309 419

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning. Konsumenter köper 40 miljoner
Electroluxprodukter i 150 länder varje år. Företaget fokuserar på att, baserat på bred och djup konsumentinsikt, ta fram innovativa lösningar designade med