Inbjudan till Electrolux Group Q1 presentation

Electroluxkoncernens rapport för det första kvartalet 2024 kommer att publiceras den 26 april 2024, omkring klockan 08.00.

Efter att rapporten offentliggjorts hålls en telefonkonferens, klockan 09.00 (CET), där resultatet presenteras av VD och koncernchef Jonas Samuelson och Ekonomi- och finansdirektör Therese Friberg. Information för att ansluta till telefonkonferensen finns HÄR.

Presentationen och rapporten kommer att finnas tillgängliga för nedladdning på koncernens hemsida www.electroluxgroup.com/ir.

För information:

Maria Åkerhielm, Investor Relations, +46 70 796 3856

Electrolux Group Press Hotline, +46 8 657 65 07

Electrolux Group är en ledande global vitvarukoncern som i mer än 100 år gjort livet bättre för miljontals människor. Vi utvecklar nya sätt att skapa smakupplevelser, ta hand om kläder och få en hälsosammare hemmiljö. Vi strävar ständigt efter att leda utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle genom våra produkter och vår verksamhet. Genom våra ledande varumärken, som inkluderar Electrolux, AEG och Frigidaire, säljer vi hushållsprodukter i omkring 120 marknader varje år. Under 2023 hade Electrolux Group en omsättning på 134 miljarder kronor och cirka 45 000 anställda. För mer information besök www.electroluxgroup.com.