Mixa, ta med, drick! ­Electrolux nya SportBlender är designad för den aktiva

Aldrig förr har det varit så enkelt att ta med sin favoritsmoothie till gymmet, stranden eller jobbet. Med Electrolux SportBlender mixar du enkelt dina uppfriskande ingredienser i en löstagbar plastflaska. Mix & go helt enkelt!

SportBlendern på 300W och med två knivblad har kapacitet nog att hantera is, frukt, nötter, frön – ja, egentligen allt du behöver för att göra en läcker och näringsrik smoothie.

För att du ska slippa diska och rengöra en separat kanna är SportBlendern försedd med en avtagbar, och okrossbar, plastflaska på 0,6 liter. En extra plastflaska medföljer, så att fler i familjen kan avnjuta en färsk dryck i farten.

Flaskan är tillverkad av BPA-fri plast i tritan för maximal säkerhet, och som varken avger lukt eller smak. ”Plast tillverkad i tritan är också extremt stark”, säger Terezia Prazska, Product Portfolio Manager på Electrolux. "Du kommer förmodligen att slitas ut innan plasten gör det”.

Electrolux SportBlender finns tillgänglig i butik från och med vecka 25 2014, till det rekommenderade priset 450 kr.

För mer information och bildmaterial, kontakta PR-ansvarig Emelie Simonsbacka: emelie.simonsbacka@electrolux.se, 073-325 11 06

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner. Utvecklingen bygger på konsumentinsikt och sker i nära samarbete med professionella användare. Vi erbjuder innovativa lösningar för hem och företag, med omsorgsfullt designade produkter såsom kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditioneringar, dammsugare och småapparater. Under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire och Electrolux Grand Cuisine säljs fler än 50 miljoner produkter årligen till kunder i över 150 länder. Under 2013 hade Electrolux en omsättning på 109 miljarder kronor och cirka 61 000 anställda. För mer information besök www.electrolux.com/press och newsroom.electrolux.com/se.