Avnotering av Electrolux Professionals aktier av serie A

Report this content

Enligt tidigare meddelande har Electrolux Professional ansökt om avnotering av Electrolux Professionals aktier av serie A från Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har nu beslutat att avnotera A-aktierna. Sista dag för handel i A-aktien är den 4 september 2020. Beslutet om avnotering gäller endast A-aktierna och kommer inte att ha någon påverkan på bolagets B-aktier.

Innehavare av Electrolux Professionals A-aktier har möjlighet att, såväl före som efter sista dag för handel, begära omvandling (konvertering) av A-aktier till B-aktier i enlighet med § 5 bolagsordningen. För ytterligare information om omvandling av aktier samt om hur sådan begäran ska framställas hänvisas till Electrolux Professionals hemsida www.electroluxprofessional.com/corporate/sv/conversion-of-shares.

De innehav av A-aktier som inte omvandlas till B-aktier kommer efter den 4 september 2020 att utgöra onoterade innehav.

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Senior Vice President Investor Relations and Communications +46 70 190 00 33

Electrolux Professional är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 12 fabriker i sju länder och säljs i mer än 110 länder. År 2019 hade Electrolx Professional en global försäljning på 9,3 miljarder kronor och cirka 3.600 anställda. Mer information finns på www.electroluxprofessional.com/corporate