Ledningsförändring i Electrolux Professional

Richard Flynn har utsetts till Senior Vice President Commercial Organization Asia Pacific & Middle East & Africa (APAC & MEA). Han efterträder Doug Walker som går i pension, vilket tidigare annonserats.

“Jag är mycket nöjd med att kunna berätta att Richard Flynn utsetts till Senior Vice President Commercial Organization APAC & MEA. Han har en gedigen erfarenhet från vår bransch och har varit en viktig del i vår tillväxtresa inom Restaurangkedjor i regionen APAC & MEA, vilket är en strategisk prioritet för bolaget”, säger VD Alberto Zanata.

Richard Flynn har 15 års ersfarenhet från olika roller inom Electrolux Professional i både Europa och Asien, idag är han Sales Director Chains, APAC & MEA. Han har tidigare arbetat för Coca-Cola i Storbritannien. Richard Flynn har examen i Företagsledning. Han kommer att rapportera till VD och vara en del i koncernledningen.

Electrolux Professional är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 11 fabriker i sju länder och säljs i mer än 110 länder. År 2020 hade Electrolux Professional en global försäljning på 7,3 miljarder kronor och cirka 3.500 anställda. Mer information finns på https://www.electroluxprofessional.com/corporate/