Electronic Arts innehar 59,8% och fullföljer budet på Digital Illusions

Redwood City, Kalifornien och Stockholm -- 25 januari 2005 --

Erbjudandet riktar sig inte till personer vars medverkan förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än som följer av svensk rätt. Pressmeddelandet får inte distribueras eller offentliggöras i land där distributionen eller Erbjudandet kräver åtgärd enligt föregående stycke eller strider mot regler i sådant land. Electronic Arts EA Holding AB (”EA”) meddelade idag att erbjudandet till aktieägarna i Digital Illusions CE AB (publ) (”DICE”) fullföljs. Anmälningsperioden för EAs erbjudande till aktieägarna i DICE som lämnades den 15 november 2004, löpte ut den 20 januari. Aktieägare med totalt 3.235.053 aktier i DICE(1) , inklusive Bonnier & Bonnier AB samt anställda med betydande innehav, har accepterat EAs erbjudande. Detta motsvarar 32,0% av utestående kapital och röster i DICE. Utöver ovan nämnda erbjudande har EA dessutom förvärvat 898.264 aktier i marknaden motsvarande 8,9% av kapitalet och rösterna i DICE. Tillsammans med de 18,9% av utestående kapital och röster som EA ägde sedan tidigare kontrollerar EA nu totalt 6.044.720 aktier, motsvarande 59,8% av utestående kapital och röster i DICE. Vidare innehar EA teckningsoptioner i DICE med lösenpris på 47,23 kronor, som om de utnyttjas skulle göra EA ägare till 67,3% av DICEs aktier. EA har ännu inte meddelat huruvida dessa teckningsoptioner kommer att utnyttjas eller inte. EA offentliggör att villkoren för erbjudandet har uppfyllts. Redovisning av likvid till de aktieägare som har accepterat erbjudandet påbörjas och transaktionen beräknas vara genomförd omkring den 27 januari 2005. EA förbehåller sig rätten att förvärva ytterligare aktier i DICE i marknaden. Kontakta: Jeff Brown EA Corporate Communications +1-650-628-7922 Tiffany Steckler EA Europe +44(0) 1932 450703 Tricia Gugler EA Investor Relations +1-650-628-7327