Elektas årsredovisning för 2012/13 finns nu tillgänglig på Elektas webbplats

Elektas årsredovisning kan laddas ner från investerarsektionen på företagets webbplats, www.elekta.com. Årsredovisningen finns även bifogad i detta pressmeddelande.

Den tryckta årsredovisningen är under distribution till de aktieägarna som önskat erhålla den tillsammans med en inbjudan till årsstämman, som äger rum den 3 september 2013 klockan 15:00 på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Tryckta exemplar av Elektas årsredovisning för 2012/13 på svenska eller engelska kan beställas från investerarsektionen på Elektas webbplats, www.elekta.com.

Johan Andersson, Director Investor Relations, Elekta AB
Tel: +46 702 100 451, e-post: johan.andersson@elekta.com

Informationen är sådan som Elekta AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 augusti 2013 klockan 07:30.

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsprogramvara för strålbehandling, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården. Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet på svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används i dag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 500 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på den Nordiska Börsen med börsnamnet EKTAb. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.