Elektas valberednings förslag till styrelse inför årsstämman 2019

STOCKHOLM, 4 juni 2019 – Valberedningen i Elekta (EKTA-B.ST) föreslår att årsstämman 2019 beslutar om omval av styrelseledamöterna Laurent Leksell, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Caroline Leksell Cooke, Johan Malmquist, Tomas Puusepp, Wolfgang Reim, Jan Secher, Birgitta Stymne Göransson och Cecilia Wikström. Annika Espander Jansson har avböjt omval.

Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till Elektas årsstämma 2019 som hålls den 22 augusti 2019 kl 14.00 på Moderna Museet i Stockholm.

Inför årsstämman 2019 består valberedningen av Laurent Leksell, styrelseordförande samt genom direkt och indirekt aktieinnehav; Per Colleen, Fjärde AP-fonden; Filippa Gerstädt, Nordea Fonder; Tomas Flodén, AMF och AMF Fonder och Caroline Sjösten, Swedbank Robur Fonder. Ordförande i valberedningen är Laurent Leksell.

Cecilia Ketels, Head of Investor Relations
Tel: +46 76 611 76 25, e-post: Cecilia.Ketels@elekta.com

Under nästan fem årtionden har Elekta varit ledare inom precisionsbaserad strålbehandling. Våra nästan 4000 anställda över hela världen är engagerade för att möjliggöra att alla i världen med cancer har tillgång till - och fördel av - mer precis, individanpassad strålbehandling. Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.

Taggar:

I snart femtio år har Elekta lett utvecklingen inom strålbehandling. Våra mer än 4000 anställda jobbar varje dag, jorden runt, för att möjliggöra precisionsbaserad, individanpassad strålbehandling för alla med cancer som behöver det. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm och är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.elekta.com eller följ oss på Twitter, @elekta.