Elektas valberednings förslag till styrelse inför årsstämman 2021

STOCKHOLM, 4 juni 2021 – Valberedningen i Elekta (EKTA-B.ST) föreslår att årsstämman 2021 beslutar om omval av styrelseledamöterna Laurent Leksell, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Caroline Leksell Cooke, Johan Malmquist, Wolfgang Reim, Jan Secher, Birgitta Stymne Göransson och Cecilia Wikström.

Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till Elektas årsstämma 2021 som hålls den 25 augusti 2021.

Inför årsstämman 2021 består valberedningen av Laurent Leksell, styrelseordförande samt genom direkt och indirekt aktieinnehav; Per Colleen, Fjärde AP-fonden; Filippa Gerstädt, Nordea Fonder; Javiera Ragnartz, SEB Fonder och Tomas Risbecker, AMF och AMF Fonder. Ordförande i valberedningen är Laurent Leksell.

Cecilia Ketels, Head of Investor Relations

Tel: +46 76 611 76 25, e-post: Cecilia.Ketels@elekta.com

Under nästan fem årtionden har Elekta varit ledare inom precisionsbaserad strålbehandling. Våra mer än 4000 anställda över hela världen är engagerade för att möjliggöra att alla i världen med cancer har tillgång till - och fördel av - mer precis, individanpassad strålbehandling. Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.