• Elekta/

Elektas valberednings förslag till styrelse och revisor inför årsstämman 2012

Stockholm, 18 juni 2012

Förslag från valberedningen i Elekta AB (publ) till årsstämman den 4 september 2012

Valberedningen i Elekta AB (publ) föreslår att styrelsen ska bestå av åtta ledamöter. Omval föreslås av styrelseledamöterna Akbar Seddigh, Hans Barella, Luciano Cattani, Laurent Leksell, Siaou-Sze Lien, Wolfgang Reim, Jan Secher och Birgitta Stymne Göransson. Valberedningen föreslår också omval av Akbar Seddigh som styrelsens ordförande.

Valberedningen föreslår att PwC väljs till bolagets revisor med auktoriserad revisor Johan Engstam som huvudansvarig revisor.

Valberedningens fullständiga förslag till årsstämman den 4 september 2012 kommer att redovisas i kallelsen till årsstämman.

Valberedningen består av Laurent Leksell (ordförande), personliga innehav och bolag, Åsa Nisell, Swedbank Robur fonder, Anna Ohlsson-Leijon, SEB Fonder, Ingrid Bonde, AMF Försäkring och Fonder, och Akbar Seddigh, styrelsens ordförande.

Stina Thorman, Vice President Corporate Communications, Elekta AB
e-post: stina.thorman@elekta.com

Johan Andersson Melbi, Investor Relations Manager, Elekta AB
e-post: johan.anderssonmelbi@elekta.com

Informationen är sådan som Elekta AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen offentliggjordes den 18 juni 2012 07:30 CET.

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 300 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på den Nordiska Börsen med symbolen EKTAb. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.

Taggar: