• Elekta/

Inbjudan till Elektas kapitalmarknadsdag med fokus på tillväxtmarknader - Stockholm den 12 december

Stockholm, 17 november 2011

Elekta bjuder in analytiker, investerare och media till en kapitalmarknadsdag med fokus på tillväxtmarknader. Tomas Puusepp, Elektas verkställande direktör och koncernchef, och andra personer i Elektas ledning kommer att tala om Elektas närvaro och strategi på tillväxtmarknader. Lunch serveras från kl. 12.30 CET. Presentationerna börjar kl. 13.00 och slutar cirka kl. 15.30. Platsen är Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm.

För att delta i kapitalmarknadsdagen, skicka anmälan via e-post till johan.anderssonmelbi@elekta.com senast 5 december 2011.

Det går också att följa kapitalmarknadsdagen per telefon och webbsändning live.

Använd följande länk: http://elekta-livestreampublic.cmm.creo.se/capital-markets-day-2011

För att delta per telefon, ring in cirka 5–10 minuter före start och använd koden: 703331#.

• Sverige: +46 (0)8 506 269 00
  • Storbritannien: +44 (0)207 750 9905
  • USA: +1 866 3059 672

Vi ser fram emot ert deltagande den 12 december.

Stina Thorman

Vice President, Corporate Communications

Johan Andersson Melbi

Investor Relations Manager

Elisabeth Natt och Dag

Information Manager

För ytterligare information, var vänlig kontakta: Johan Andersson Melbi, Investor Relations Manager, Elekta AB. 0702-100 451, johan.anderssonmelbi@elekta.com.

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården.

Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet för svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 300 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på den Nordiska Börsen med symbolen EKTAb. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.

Taggar: