Inbjudan till presentation av Elektas andra kvartal 2021/22

STOCKHOLM, 4 november, 2021 – Elekta (EKTA-B.ST) bjuder in analytiker och investerare till en presentation av det andra kvartalet 2021/22, kl. 10:00 den 25 november. Delårsrapporten för det andra kvartalet kommer att publiceras kl. 7:30 samma dag.

Bolagets utveckling kommer att presenteras av Elektas vd och koncernchef Gustaf Salford tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Johan Adebäck. Efter presentationen, som hålls på engelska, följer en frågestund.

Presentationen sänds i realtid på Elektas hemsida. För att ställa frågor är det nödvändigt att ringa in. En inspelning av presentationen kommer att finnas på Elektas webbplats efter telefonkonferensen.

Välkomna!

Tid: Torsdagen den 25 november, kl. 10:00

Telefonnummer för att delta i telefonkonferensen:
Sverige: +46 8 566 427 06
Storbritannien: +44 333 300 9035
USA: +1 646 722 4902

Webcast: https://elekta-qreports.creo.se/211125

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations
Tel: +46 76 611 76 25, e-post:
cecilia.ketels@elekta.com

Vi på Elekta har ett värdefullt uppdrag, att säkerställa tillgången på bästa möjliga cancervård för varje patient. Som ledande inom precisionsstrålning tar vi fram hållbara, resultatdrivna och kostnadseffektiva lösningar som förbättrar liv och ger hopp till alla som lever med cancer. För att möta nya utmaningar och förändrade patientbehov krävs ett nära samarbete med våra kunder, och det är precis så vi vill ha det. För många av de 4 700 anställda i vårt globala team är arbetet mer än ett arbete. Här finns ett personligt engagemang för att förena vetenskap och kreativitet, och att förändra cancervården på djupet. Vi skapar inte bara teknologi, vi skapar hopp.
Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm, kontor i mer än 120 länder och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.