Inbjudan till presentation av Elektas räkenskapsår 2019/20

STOCKHOLM, 19 maj, 2020 – Elekta (EKTA-B.ST) bjuder in analytiker och investerare till en presentation
av räkenskapsåret 2019/20, kl. 10:00 den 29 maj. Bokslutskommunikén kommer att publiceras kl. 07:30 samma dag.

Bolagets utveckling kommer att presenteras av Elektas vd och koncernchef Dr Richard Hausmann tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Gustaf Salford. Presentationen kommer att hållas på engelska på Elektas huvudkontor i Stockholm. På grund av Covid-19 kommer presentationen att hållas utan externa gäster.

Presentationen kommer att sändas live via webben och via telefonkonferens. För att ställa frågor är det nödvändigt att ringa in. En inspelning av webbsändningen kommer att finnas på Elektas webbplats efter presentationen.

Tid:
Fredagen den 29 maj, kl. 10:00

Telefonnummer för att delta i telefonkonferensen:
Sverige: +46 8 505 583 52
Storbritannien: +44 333 300 9260
USA: +1 833 249 8403

Webbadress för att delta via webben:

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations
Tel: +46 76 611 76 25, e-post:
cecilia.ketels@elekta.com

Under nästan fem årtionden har Elekta varit ledare inom precisionsbaserad strålbehandling. Våra mer än 4000 anställda över hela världen är engagerade för att möjliggöra att alla i världen med cancer har tillgång till - och fördel av - mer precis, individanpassad strålbehandling. Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.