Inbjudan till presentation av Elektas tredje kvartal 2020/21

STOCKHOLM, 15 februari, 2021 – Elekta (EKTA-B.ST) bjuder in analytiker och investerare till en presentation av det tredje kvartalet 2020/21, kl. 10:00 den 25 februari. Delårsrapporten för det tredje kvartalet kommer att publiceras kl. 7:30 samma dag.

Bolagets utveckling kommer att presenteras av Elektas vd och koncernchef Gustaf Salford tillsammans med tillförordnad ekonomi- och finansdirektör Johan Adebäck. Efter presentationen, som hålls på engelska, följer en frågestund.

Presentationen sänds i realtid på Elektas hemsida. För att ställa frågor är det nödvändigt att ringa in. En inspelning av presentationen kommer att finnas på Elektas webbplats efter telefonkonferensen.

Välkomna!

Tid: Torsdagen den 25 februari, kl. 10:00

Telefonnummer för att delta i telefonkonferensen:

Sverige: +46 8 505 583 69
Storbritannien: +44 333 300 9264
USA: +1 833 526 8382

Webcast: https://elekta-qreports.creo.se/210225

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations
Tel: +46 76 611 76 25, e-post:
cecilia.ketels@elekta.com

Under nästan fem årtionden har Elekta varit ledare inom precisionsbaserad strålbehandling. Våra fler än 4000 anställda över hela världen är engagerade för att möjliggöra att alla i världen med cancer har tillgång till - och fördel av - mer precis, individanpassad strålbehandling. Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.