Inbjudan till telefonkonferens avseende Elektas bokslutskommuniké 2012/13

Elektas bokslutskommuniké för 2012/13 publiceras den 5 juni enligt:

• Kommunikén publiceras klockan 07:30
  • Elekta håller en telefonkonferens klockan 10:00-11:00 med vd och koncernchef Tomas Puusepp samt finansdirektör Håkan Bergström

För att delta via telefon, ring fem minuter i förväg och ange kod: 931950

• Sverige: 08 5052 0110
  • Storbritannien: +44 20 7162 0077
  • USA: +1 334 323 6201

Telefonkonferensen kommer också att sändas via webben (endast ljud och utan möjlighet att ställa frågor) på länken: http://webeventservices.reg.meeting-stream.com/78327_elekta

Kapitalmarknadsdag – Stockholm den 12 juni 2013
För inbjudan vänligen följ länk: /mbpublicbinaryproxy/Main/35/9412273/121035.pdf

Elisabeth Natt och Dag, Information Manager, Elekta AB
+46 733 161 688, elisabeth.natt.och.dag@elekta.com

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården. Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet för svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 400 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på den Nordiska Börsen med symbolen EKTAb. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.